Thursday, April 21, 2011

kedai peveret

Aku dah almost 8 bulan la duk tg malim ni..so setiap kali nak makan mesti pening nak makan kat kedai mana..sebab aku ngan Mr.F ni x jumpa lagi kedai peveret kita orang..one day aku suggest kat Mr.F makan kat Dapur Siam area Hulu Bernam..sape2 yang pernah sampai tg.malim tau la kot..masa tu  aku order kuew tiaw goreng and dia order nasi goreng ape aku x ingat la..dan dia suka gler masakan kedai ni..dia kata cukup rasa.. Aku rasa biasa je la..aku bukan reti sangat bab2 merasa makanan..aku bedal je semua..mane x mok kan..huhu..pas2 next week nya kita  Mr.F  ajak makan kat Dapur Siam..Sampai2 tengok dapur siam tutup..Lama gak la kedai dia tutup almost 1 month la..setiap hari mesti Mr.F lalu kedai tu nak tengok buka ke x..tapi kecewa je dia sebab tak buka..kesian Mr.F..than tiba2 lalu hari tu kedai dia buka..suka jer dia dapat makan kat kedai peveret dia..aku rasa aku kena blaja masak ngan tukang masak kedai ni la..kalau x susah aku nanti..dia dok nak makan kat Dapur Siam je..Semalam nak pergi makan  dia tanya aku macam ni:

Mr.F : Awak nak makan kat ner?
Aku: Erm..x kisah la mane2 pun boleh..
Mr.F: Decide la cepat nak makan kat ner..
Aku : (sengih je)

Sebab aku sengih...dia suruh aku decide tapi dia tekan paddle minyak g dapur siam..aku cakap ceh baik x yah suh aku decide sebab dah tau dia nak makan kat ner..tha kita orang dua2 gelak..comel kan Mr.F aku..saja je tanya konon2 prihatin la tanya aku nak makan kat ner..haha..

2 comments: