Monday, February 21, 2011

Pagoh

Ala benci la..dh penat2 taip bnyak2..tba2 leh hilang lak coz google chrome ni leh ttup sendiri..waaa... tension..tp x per aku dengan gigih akan taip blik sume..Sbenarnya aku nk cter pengalaman g Pagoh ari 2..Aku bertolak dari tg malim dlm pkul 5.45am g 2..and sampai shah alam pkul 6.50am kot aku rs..ms briefing ari 2 yer2 jer ckap nk gerak pkul 7..last2 HAMPEH!! Almost 8 am bru gerak..hangin btol aku..klau tau x de la aku rushing beriyer..yelah kt semangat kan..haha..Kita org smpai Pagoh dalam pkul 11 g 2 la..Destinasi yg kita org tuju kat Pagoh ni Kg.Panchor nm dier klau x salah..Dekat cni kita org kna bersihkan Stor Masjid, Kubur and Kelas Komputer kanpung ni..Oleh kerana ada 3 tempat nak dibersihkan semua dibahagi kepada 3 kumpulan..Geng Pertama mestila geng aku which is geng kelas komputer..memang educated geng ni..tengok nama la kan..haha..Kita orang kena bersihkan bilik yang dijadikan kelas komputer ni..Dari tingkap sampai la jalan bertar yang lumpur kering tu tebal giler sume kita orang bersihkan..yang jalan tar ni orang lelaki la wat..yang perempuan jadi mandur gtu..kita org wat kerja2 yang ayu je..Geng kedua kelab batu nisan..kerja dorang bersihkan kawasan kubur..ada yang cuci kubur pakai clorox coz nak bagi batu nisan 2 putih balik macam iklan colgate darlie..huhu..msa dorg tengah bakar sampah ada babi elok je berlari2 dengan rakus..aku x tengok pun coz dengar orang cter je..ada mamat ni beriyer2 cerita "tadi ade babi betol lari..babi betol.." aku pun dalam aty "memang la babi betul x kan babi tipu kot"huhu..Geng ketiga geng Stor..group ni underdog sket..sume lelaki and kna angkat besi..yang ni aku x tau sangat cternyer..Aktiviti pembersihan ni sampai pkul 6 petan..ingatkan lepas dah abis aktiviti ni leh balik hostel and mandi tapi impian tinggal impian..aku dah elok bukak tdung ready nak mandi ada plak kakak GC(group communication) ni suh siap balik coz nak g dewan untuk unloading barang sumbangan yang ada dalam lori masuk dalam dewan..pergh!!!msa ini hangin je aku..dah la nak kencing x tahan toilet full and akak ni bgi masa 5 minit je..aku rasa macam orientasi msa zaman sekolah lak..huhu..sampai je kat dewan..dewan plak kunci coz PIC dewan tu tak sampai lagi..Sesi unloading barang ni sampai pkul 10..balik hostel mandi and dinner..pkul 12 bru dapat merasa bantal..Ooo..lupa nak g tau kat Pagoh ni kita org tdo kat Kem PLKN..tapi sangat best coz kat c2 jugak ada taman herba..so masa naik Trem pagi2 memang bau herba la..Balik dari Pagoh sampai Shah Alam pkul 5..aku sempat lagi keluar g Sunway Pyramid ngan Mr.X...huhu..tgk cter The Mechanics..Syok la..nnti aku wat review pasal citer ni..Tapi sebelum tgk moo-vee 2 ada insiden jadi..waaa...sdey wo...2 aku cter kat entry lain la k..Waktu rehat aku pun nak abis ni..

ps: Sabtu yang mendebarkan...

No comments:

Post a Comment