Thursday, November 4, 2010

Training???

Dear blog..Cewah..mcm tlis diary lak..tpi ni pun leh consider diary la gak kan..juz x hidden and x perlu sorok bawah katil so adik2 aku x leh bc..dlu kcik2 adik2  aku sker bebenor "tbaca" diary aku..then die ejek2 aku..what the folk la kan..then kita org pun akan berwrestling pas2 ade main trik2 rmbut skit..huhu..
Ops terlari dari tjuk di atas..Sebenarnya aku nk cter psal aku g training..Ade la sorg pakcik ni leh consider pakcik la coz die kt anak die same age ngan aku..Dialog nya seperti di bawah:

Dialog 1
Pakcik : Ko blaja pnjam PTPTN?
Aku : Aah
Pakcik : Nape ko pnjam PTPTN?
Aku : Sbab family x dela mampu bebenau nk menangung..
Pakcik: Slah jwapan ko 2!!
Aku: Ape jwapannyer?
Pakcik: Jwapannyer sbb family ko MISKIN!!!

Dialog 2
Pakcik: Nm ko ape?
Aku : Shira
Pakcik: Binti?
Aku:Shaharin
Pakcik: Shaharin bin?
Aku: Bin Ibrahim
Pakcik:Ibrahim Bin?
Aku: Ibrahim Bin Omar
Pakcik:Omar Bin?
Aku: X tau..
Pakcik:Apehal ko x tau nm moyang2 ko yg kat atas?
Aku: Sbb x tanya kt ayah.
Pakcik : Slah jwapan ko!!dah degree pun x leh jwab!!
Aku:Ape jawapannye?(Sambil wat muke borink)
Pakcik: Sbab moyang ko dlu MISKIN!!! Cba die tinggal kan harta bejuta kat dlm akaun ko msti ko ingat nm die smpai bler2..

Dialog 3
Pakcik:Kenape org melayu tkt nk jdi jutawan?
Aku: (Sbab dh mlas nk layan aku pun geleng je la kepala)
Pakcik: Sbab org melayu ni dari dlu mmg diajar mkan gaji..
Aku: Ok.

Korg klau ade kt tmpat aku korg rs nk bgi penampau x kt pakcik ni? Aku ni mengenangkan die sm baya je ngan ayah aku,aku sabo kn aje..Banyak lg sebenarnya dialog aku ngan pakcik ni..Tpi seriously aku mmg rs nk bgi "hadiah" je kat die..Heloooo pakcik klau ko nk ubah mentality org melayu nape ko still keje mkan gaji??nape ko pun tkt nk jdi jutawan ke? Ko nk terus jdi MISKIN ekh??? Die siap ckap ngan aku untuk jdi Jutawan x perlu pun blaja tinggi2..ckup la ade SPM..Btol ke??? Ini aku rs lgi la mentality yg x ptt ade dlm fikiran org melayu..mcm 2 x kn ade la org melayu yg nk pursue dorg punyer study 2 higher level..stakat SPM je la kan..Coz with SPM je leh jdi jutawan..Aku admit ade gak jutawan2 ni x de education langsung tpi bleh bjaya tpi ko x yah la nk set mentality 2 dlm anak2 MUDA mcm aku..Cewah muda 2..Huhu..Dh la geram btol la..Aku nk g membuang untuk menghilangkan rs marah..Ko agk2 if aku g membuang mrah aku hlang ke x ekh? X per la nnti lpas membuang aku cter..

1 comment:

  1. kill the pak cik!
    kill the pak cik!
    ahahahahahaha! XDD
    gyla. yupp susa na ckp ngn orunk y igt dy lg tua and dy btowl sume -.-

    ReplyDelete